söndag 18 januari 2009

RÄTT PRYLAR ÄR RÄTT VIKTIGT!!!






















För några veckor sedan gick jag och köpte vinterjoggskor, handskar, mössa och en ryggsäck anpassad för löpning. Innan denna blogg fanns till, visste jag att denna vinter och vår skulle jag försöka att springa till eller från jobbet. Då behöver man prylar som ger en skydd mot dåligt väder och som tar bort alla planer på att inte springa om det regnar eller snöar och är -10° ute. Som jag nämnde i ett tidigare inlägg så tappade jag bort min nike+ ipod sensor. Nu har jag införskaffat en ny och var tvungen idag att kalibrera den. Jag skall fatta mig kort om saken, det är inte lätt att kalibrera den helt korrekt, men den är kompatibel med ipoden och den är inte så dyr. Skulle vilja ha GPS klocka, typ modell Garmin Forerunner 470, men det kostar skjortan. Så då får jag nöja mig med denna lösning tills vidare. Jag var tvungen att springa 1 km 6 ggr för att få en okej kalibrering. Det diffar ung, +30 meter per km. Sen suger nike+ sajten hårt, men mer om det någon annan gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar